פריצת דרך במו"מ: גנץ בדרך לממשלת נתניהו

איתי גדסי 4 Comment on פריצת דרך במו"מ: גנץ בדרך לממשלת נתניהו

על פי הפרסומים יו"ר כחול לבן בני גנץ הביע נכונות להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו עם סיעת חוסן לישראל בלבד וכשנתניהו ראשון ברוטציה, לאור מצב החירום השורר במדינה

אחדות שרבים ציפו לה | נתניהו וגנץ ובתווך נשיא המדינה ריבלין צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל משבר נגיף הקורונה ולאור הצורך הקריטי בממשלה מתפקדת בתקופה הנוכחית מסתמנת פריצת דרך במשא ומתן בין הליכוד ליו"ר כחול לבן בני גנץ להקמת ממשלת אחדות – ממשלת חירום.

על פי הדיווחים, יו"ר 'חוסן לישראל' ורשימת 'כחול לבן' בני גנץ הביע נכונות בימים האחרונים להצטרף לממשלה בראשות נתניהו אף ללא שאר הסיעות המרכיבות את כחול לבן (יש עתיד ותל"ם), זאת לאחר שראשי יש עתיד ותל"ם, חברי הכנסת יאיר לפיד ומשה יעלון מתנגדים בכל תוקף להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו ולא הביעו נכונות להתקפל גם בעת החירום הזו.

עוד על פי הפרסומים השונים, ההצעה שהוצעה לגנץ מטעם הליכוד נחשבת לנדיבה במיוחד לאור זאת שהוא יביא איתו את חברי רשימת חוסן לישראל בלבד. בתמורה להצטרפות מפלגתו יקבל גנץ רוטציה על ראשות הממשלה, כשנתניהו ראשון כאמור ומספר תפקידי שרים בכירים באופן שחלוקת התיקים תהיה שיוויונית בין הליכוד וחסון לישראל וכי כל צעד של הממשלה יוכרע בהסכמה בין נתניהו וגנץ, לרבות חקיקה וקבלת החלטות בדרג הגבוה – אותה הצעה אותה קיבלה מהליכוד רשימת כחול לבן כולה.

גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי בשל החשדנות של יו"ר חוסן לישראל כלפי נתניהו, לגנץ ניתנו ערובות משמעותיות לקיום ההסכם מצד הליכוד, ככל הנראה באמצעות חקיקת חוקים שונים שלא יאפשרו לנתניהו להפר את ההסכם.

כמו כן יתכן כי לאחר הסכמה על הקמת ממשלה זו יצרפו בהמשך חברי כנסת נוספים, מ'יש עתיד' ואולי אף מתל"ם.

נדמה כי בשלב זה הצדדים עדיין לא הגיעו לכלל הסכמה בנוגע למשך הזמן שבו ימשיך לכהן בתפקיד ראש הממשלה בנימין נתניהו.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    מה שלא הצליחו שלש מערכות בחירות לעשות – הצליח וירוס שבקושי נראה במיקרוסקופ !!

  2. 2

    גנץ לא ברמה של ביבי

  3. 1

    הניתוק של גנץ מלפיד ויעלון הוא חיוני ביותר על מנת לכונן ממשלה מתפקדת.